Co zrobić, kiedy towar zakupiony online do nas nie dochodzi?

Coraz częściej na światło dzienne wychodzą skrajnie śmiałe oszustwa na ogromną kwotę, dotykające przeciętnego zjadacza chleba. Kiedy kupujesz coś online, zapewne zakładasz, że będzie to w twoim domu za dwa, może trzy dni robocze. A kiedy paczka nie przychodzi już od tygodnia i nie wygląda na to, żeby miała się wkrótce pojawić, zaczynamy się niepokoić. Co powinniśmy zrobić, kiedy towar zakupiony w internecie do nas nie przychodzi?

Sprawdź regulamin sklepu, w którym zamawiasz
Czasami damy się naciągnąć na dropshipping, czyli opłacanie nie samego towaru, ale także pośrednika, który nam go sprowadzi, najczęściej z Chin. Przepłacamy i dostajemy produkt, który niekoniecznie jest zgodny z opisem, ale przynajmniej w końcu do nas dociera. W takim wypadku koniecznie sprawdź regulamin sklepu. Przeważnie jest tam napisane, że przesyłka jest realizowana w przeciągu od czterdziestu do sześćdziesięciu dni, ale może przedłużyć się do stu dwudziestu. Nie sugeruj się tym, że po opłaceniu zamówienia sklep podsuwa Ci, że szacowany czas przesyłki do dwa-trzy dni, bo nie jest to wiążące.

Skontaktuj się z obsługą klienta
Kiedy zamówienie nie przychodzi, możesz skontaktować się z obsługą klienta. W najlepszym wypadku okaże się, że w dostawie są opóźnienia, ale z jakiegoś powodu nikt nie poinformował klientów o tym, że mogą spodziewać się dowozu towarów później. W najgorszym wyjdzie, że żadnej obsługi klienta nie ma, podany na stronie numer nie istnieje, a na nasze maile odpowiada nam cisza. W takim wypadku mamy już poważny problem, bo wygląda na to, że nie tylko sklep nie istnieje, ale nie mamy możliwości odzyskania naszych pieniędzy. W takim wypadku bowiem zgłoszenie na policję raczej nic nie da.

Odstąp od umowy kupna-sprzedaży
Jeśli sklep działa, ale nie chce z Tobą współpracować, to czas wysłać stosowne pismo. Wielu klientów nie wie, że może odstąpić od umowy i tym samym zrzec się prawa do towaru, który zakupili, a w zamian odzyskać pieniądze. Wzór odstąpienia znajdziesz w internecie. To oficjalny dokument, po którym musi przyjść do Ciebie zwrot pieniędzy. Sklep co prawda może wejść na drogę sądową, ale jest to ryzykowne, kosztowne i czasochłonne, więc przeważnie doczekasz się zwrotu pieniędzy. Dopiero jeśli to nie nastąpi, a kwota była na tyle duża, żeby doszło do przestępstwa, możesz spróbować skontaktować się z policją.

Dodaj komentarz